Com fer el teu propi jardí vertical amb palets

 

Al bell mig d'una calçada d'una carretera secundària per on circulava tranquil·lament amb el meu cotxe em vaig trobar un palet que debia caure a algun camió. Vaig tenir la sort de poder-lo esquivar al darrer moment. Per intentar que no li passés el mateix al següent conductor em vaig aturar per enretirar-lo... però un cop en el voral, vaig pensar que faria un intent per reciclar-lo i convertir-lo en el meu primer jardí vertical a casa nostra.

Els passos per a l'elaboració del meu jardí vertical van ser:

👉 En primer lloc, vaig llimar tota la superfície del palet amb paper de vidre, per poder reduir la quantitat d'estelles.
👉 Amb un drap vaig eliminar la pols generada en el pas anterior de la superfície del palet.
👉 Vaig pintar el palet amb pintura de color teca. Una primera mà un dia, l'endemà, un cop seca vaig aplicar una segona capa, i vaig esperar un altre dia a fi que assequés completament.
👉 Amb un excedent de malla de jardiner que tenia a casa de la instal·lació d'una gespa artificial, mitjançant una grapadora industrial vaig anar grapant la tela  a tot l'interior del palet, la base, i 2 costats més, deixant lliure únicament la part superior, segons podeu observar en la imatge.
👉 Finalment vaig omplir de terra fins al primer nivell de fusta. La terra ha de quedar per sota d'on introduïrem la planta perquè ens sigui més fàcil plantar-la. Un cop s'ha bolcat terra fins just per sota del primer forat on observem la malla, procedim a fer un forat amb un cuter en la pròpia malla de jardiner. En aquest forat que hem fet introduirem la base de les plantes i de nou, repetirem el procediment, omplint de terra fins al següent nivell, fent el forat i introduint la resta de plantes, fins arribar al nivell superior del nostre jardí vertical.
👉 Finalment regarem.

 
Jardin vertical


En el nostre cas el jardí vertical l'he fet en base a aromàtiques, perquè aquestes plantes habitualment són més resistents, però es pot fer també amb hortalisses per exemple, o de flors si ho preferiu.

També podeu personalitzar la vostra terrassa o jardí amb un reciclatge dels vostres parterres i torretes, o bé creant petits jardins zen o altres elements decoratius.
Una altra alternativa que hem provat a casa que queda molt xula, i que a més és molt divertida de fer és construir el vostre propi terrari en el jardí.

Entrades populars d'aquest blog

Com estalviar en la factura del gas

Idees per aprofitar l'espai sota escales