Reciclatge de parterres

Reciclatge de torretes o parterres

Després de molts anys d'ús exterior dels nostres parterres la situació d'on partíem era aquesta:

L'acció de les inclemències del temps els havia afectat molt visiblement i havia arribat el moment de renovar-los. 

Donat aquest punt, no tenia res a perdre ni amb les torretes ni amb els parterres. Tal i com havien quedat després de molts anys d'ús, tal i com podeu observar 😉 vaig optar per intentar reciclar-los

👉En primer lloc, vaig deixar els parterres uns dies al sol a fi que s'assequés completament la seva superfície, i així morís una mica de verdet que havia afectat una cara d'un dels parterres.
👉Uns dies més enllà, després del pas d'assecat, amb un paper de llima vaig procedir a eliminar totes les impureses de la superfície.
👉A continuació, amb un drap sec vaig eliminar completament la pols quei pogués quedar del pas anterior, deixant la superfície amb el mínim d'impureses que ens sigui possible. 
👉Vaig procedir a aplicar una primera capa de pintura. Vaig deixar assecar, i l'endemà vaig aplicar la segona capa.  I vaig deixar assecar la segona capa un parell de dies més.
👉A continuació, vam procedir a incorporar terra nova, i a plantar les plantes en els nostres recent estrenats parterres.
👉Finalment vaig afegir pedres blanques decoratives per sobre la terra. Una altra opció que dóna molt bon resultat i afavoreix a la conservació de l'aigua per a les plantes és l'ús descorça d'arbre. 

El resultat és un canvi espectacular, tornem a estrenar els parterres a casa!!! 

Si us falta lloc per a plantar més plantes, aquí us annexem els passos per a elaborar el vostre propi jardí vertical en base a un palet.

Podeu extreure idees en els enllaços d'a continuació per a altres elements decoratius com ara un jardí zen  en base o bé un mini jardí de cactus de tipus suculenta.

Una altra opció, és construir un petit terrari en el teu jardí o terrassa combinant la jardineria amb la vostra creativitat i amb una mica de bricolatge, en aquest post us expliquem els passos.



Entrades populars d'aquest blog

Com estalviar en la factura del gas

Manualitats puntes de coixí